2021 Menu

Følg Kongen 16

Uge 46 2021
af Rick Joyner

Vi må aldrig løbe fra en kamp. Vi er kaldet til at overvinde, og overvindere løber ikke fra udfordringer. Skrifterne siger gentagne gange: "Herren prøver de retfærdige" (se Salme 11:5). Disse tests er ikke for at få os til at falde, men for at fremme os. Ligesom vi ikke kan komme videre i skolen uden at bestå prøver, gælder det samme i vores kristne vandring. Formålet med hver test er at bringe os højere op.

Løbende tests for avancement er en grundlæggende del af den kristne vandring. Det er usandsynligt, at vi vil bestå nogen test med en perfekt score. Vi ser tilbage på enhver udfordring og ved, at vi kunne have gjort det bedre, men "jeg glemmer, hvad der ligger bag . . . Jeg jager frem mod Guds høje kaldelse i Kristus Jesus" (Fil. 3:13-14). Vi tror måske, at vi fejlede en prøve, når Gud synes, vi gjorde det godt. Han "bedømmer altid på en kurve." Hos Ham er nåden inkluderet i alt for alle. Den ultimative prøve er, vil vi behandle andre, som Han har behandlet os?

Hos Gud fejler vi aldrig en test, men vi bliver ved med at tage dem, indtil vi består. Alligevel er vi sikret succes, hvis vi ikke holder op. Vi er lovet, at Han altid vil lede os i Han's sejr, og "den, der holder ud til enden . . . vil blive frelst” (Matt 24:13). Det græske ord, der er oversat med "frelst" her, kan også oversættes med "forløst".

Hvorfor holder så mange op, falder tilbage eller falder væk? Folk vil holde op af enhver grund, undtagen kærlighed. At have sund, bibelsk lære er vigtig, men det vil ikke være nok til at holde os. Det er ikke nok at have sandhed; vi skal elske sandheden og elske Gud frem for alt.

Det er usandsynligt, at nogen nogensinde er kommet til Herren med perfekte motiver eller har fuldkommen moden kærlighed til Gud i denne verden. Men hvis vi vokser i vores kærlighed til Ham, vil vi ikke holde op. I 1 Kor. 13:8 står der "Kærligheden svigter aldrig." Dette kunne have været oversat til "Kærligheden stopper aldrig."

Der er ingen vej i dette liv, der er sværere end at følge Herren. Når vi modnes i Ham, kan prøvelserne blive endnu sværere. Ordsproget er sandt: "Højere niveauer; større djævle." Dette er ikke for at straffe os, men hvis vi har fået mere autoritet, skal vi bruge den til at gå efter større, onde højborge. Krigere løber til lyden af kamp, ikke fra den. Når de bliver angrebet, betragter de det som en mulighed for sejr og for at tage jorden tilbage fra fjenden.

Dette må være vores grundlæggende natur, men frem for alt skal vores hovedprioritet være at vokse i vores kærlighed til Gud og hinanden. Hvis vi ikke vokser i kærlighed, jo højere vi går, jo større er risikoen så for at falde.

Det sande kristne liv er svært, men også det mest tilfredsstillende og givende. Som om det ikke var nok, får vi evigt liv som vores ultimative belønning. Vi ville ikke blive kaldet, hvis vi ikke kunne gøre det. Han lover, at Han aldrig vil tillade os at blive fristet ud over, hvad vi kan udholde. Vi lærer dette mere, efterhånden som vi modnes: vores sejr afhænger ikke af vores egen styrke, men Han's, som vi får adgang til gennem troen på Ham.

Vi får at vide i Ordspr. 24:16, "en retfærdig mand falder syv gange." Selv de mest retfærdige vil ikke gå en fuldkommen vej. Men som dette vers fortsætter , "rejser de sig op igen." Herren er ikke så meget tilfreds med vores snuble, som det at vi rejser os igen og fortsætter kampen. Kom op! Kæmp videre! Aldrig overgive sig og aldrig give op.

Ugens Ord 47
OP